Bedrijven met abonnementen zijn in opkomst. Tal van organisaties die voorheen het pay-once, use-forever-model gebruikten, schakelen nu over op het abonnementsbedrijfsmodel. Dit komt omdat er veel voordelen zijn voor het factureren van klanten op een recurrente basis.

Met een recurrent factureringsmodel kan uw bedrijf een aanzienlijke en aanhoudende groei zien, maar ook hogere inkomsten en een langere levensduur van de klant. Dit helpt u om uw bedrijf gemakkelijker en sneller te schalen.

Bent u een klant, en heeft u liever geen tientallen abonnementen meer openstaan? Contacteer Direct Opzeggen voor de juiste en snelste service!

En wat zijn dan de voordelen van een op abonnementen gebaseerde prijsstelling? Dat leest u hieronder!

Prijzen op basis van abonnementen trekken meer klanten aan

Het opladen van klanten €25 per maand is aantrekkelijker voor de consument dan het opladen van hen €500 bij een schot. Dit komt omdat de hogere prijs een barrière is voor de toegang tot uw producten. Er zijn uitzonderingen, maar in het algemeen geldt dat hoe duurder uw product is, hoe minder klanten de aankoop kunnen doen.

Abonnementsbetalingen verlagen de toetredingsdrempel voor producten en diensten en stellen meer potentiële klanten in staat om uw product te kopen. Hoewel ze op de lange termijn misschien een groter bedrag betalen, kunnen ze direct toegang krijgen tot het product. Ze genieten ook van de grotere voordelen die u kunt bieden naarmate uw bedrijf groeit en u uw producten in de loop van de tijd verbetert.

Aangezien u niet wordt beïnvloed door de kosten van het verzenden van artikelen en de flexibiliteit heeft om alle soorten betalingen te accepteren, zijn de wereldwijde markten gemakkelijker te bereiken.

Zelfs in het geval van enterprise-deals kan het lagere prijspunt u in staat stellen om onder de budgetdrempel te vliegen en lange verkooponderhandelingen met inkoopteams te vermijden.

Dit alles bevordert de groei van uw maandelijkse terugkerende inkomsten.

Recurrente facturering biedt voorspelbare inkomsten

Wanneer u een pay once-model hanteert, moet u voortdurend klanten aantrekken en converteren om inkomsten te verdienen. Dit kan duur zijn. Een slecht presterende maand kan u terugzetten en het kan moeilijker voor u zijn om de investering die u al heeft gedaan in de richting van klantenwerving terug te verdienen.

Met een bedrijfsmodel op basis van een abonnement doen klanten regelmatig betalingen aan u. Aangezien het bedrag van de terugkerende betalingen wordt bepaald op het moment van de eerste verkoop, kunt u elke maand uw inkomsten voorspellen. Dit zorgt er ook voor dat u niet meer voorraad bestelt of meer voorraad heeft dan u nodig heeft.

Met de automatisering van de facturering voor terugkerende facturering zijn er minder gaten tussen de factureringscycli. Dit helpt het lekken van inkomsten te dichten.

De inkomstenstroom van terugkerende abonnementen is ook veel meer dan een eenmalige aankoop.

Lees ook: Voordelen van het schenken aan de behoeftigen