Het moderne klaslokaal is de laatste jaren veranderd. Onderwijsmethoden, technologie, vakkeuzes en beoordelingsmethodieken hebben het onderwijs voor de leerlingen van vandaag veranderd. Maar één ding blijft constant: Het leren is altijd verbeterd door persoonlijke, een-op-een ondersteuning, en studenten die persoonlijke begeleiding krijgen presteren beter dan degenen die dat niet doen.

Online studiebegeleiding is een steeds populairdere optie voor studenten – hoewel veel ouders nog steeds worstelen met de vraag: “Is een online optie geschikt voor het leren van mijn kind en de behoeften van mijn familie?”

Daarom wilden we een aantal van de belangrijkste voordelen van online bijlessen met jou delen en waarom is het snel de meest levensvatbare methode van leren buiten het klaslokaal geworden.

Kijk voor Amsterdam bijles op StudentsPlus.com/ voor meer informatie.

24 uur per dag, 7 dagen per week, overal een-op-een instructie

Hoewel face-to-face persoonlijke begeleiding op zich een effectieve praktijk is, kan de logistiek voor velen een worsteling zijn. Belangrijke uitdagingen zijn het coördineren van schema’s, het afstemmen van persoonlijkheids- of academische niveaus en het vinden van een geschikte locatie.

Nu heeft een student alleen nog maar een computer en internettoegang nodig en kan hij of zij zich met een docent in elk kernvak verbinden – zo vaak als hij of zij dat nodig heeft. Flexibele diensten bieden steeds meer mogelijkheden, zoals het controleren van essays, waardoor de aantrekkingskracht op studenten overal wordt vergroot.

De menselijke maat

De mogelijkheid om met een tutor te werken om één-op-één leren toe te passen op hun studie, verbetert de onderwijsresultaten aanzienlijk meer dan het bekijken van YouTube-video’s of het werken door middel van online werkbladen. Menselijke docenten zijn ook bedrevener in het aanmoedigen, motiveren en inleven in studenten dan zelfs de meest geavanceerde computergestuurde intelligente bijscholingssystemen.

Studies tonen aan dat studenten eerder geneigd zijn om online hulp te zoeken.

Naast de logistiek van het regelen van een persoonlijk gesprek met een docent, zijn er nog andere factoren die studenten kunnen afschrikken om hulp te zoeken. In een onafhankelijk onderzoek naar het effect dat een leeromgeving heeft op het gedrag van studenten, werd dat ontdekt:

Studenten zoeken liever elektronisch hulp bij hun docenten dan dat ze elkaar persoonlijk ontmoeten;

  • Studenten waarvan de klassen een webcomponent hebben, vaker hulp zoeken dan studenten in een traditionele klas zonder webbron; en
  • Studenten geven aan dat ze zich minder bedreigd voelen om hulp te zoeken met behulp van een elektronisch systeem.

Een online tutor kan het leren aanpassen aan de behoeften van één student in plaats van aan de collectieve behoeften van een heel klaslokaal.

Lees ook: Wat is het verschill tussen mobiele kranen en torenkranen?