Beeldherkenning AI wordt gebruikt in verschillende industrieën. In dit artikel worden de belangrijkste toepassingen van de next best action machine learning technologie besproken.

ai Beeldherkenning wordt gebruikt in visueel zoeken

Visueel zoeken is een nieuwe technologie, aangedreven door AI, die de gebruiker in staat stelt een online zoekopdracht uit te voeren door gebruik te maken van reële beelden als vervanging voor tekst. Google Lens is een van de voorbeelden van beeldherkenningstoepassingen. Deze technologie wordt vooral gebruikt door detailhandelaars omdat zij de context van deze beelden kunnen waarnemen en gepersonaliseerde en accurate zoekresultaten kunnen teruggeven aan de gebruikers op basis van hun interesse en gedrag. Visueel zoeken is anders dan zoeken met afbeeldingen, omdat we bij visueel zoeken afbeeldingen gebruiken om zoekopdrachten uit te voeren, terwijl we bij zoeken met afbeeldingen de tekst typen om de zoekopdracht uit te voeren. Bij visueel zoeken voeren we bijvoorbeeld een afbeelding van een kat in, waarna de computer de afbeelding verwerkt en een beschrijving van de afbeelding geeft. Aan de andere kant, in beeld zoeken, zullen we het woord “Kat” of “Hoe ziet kat eruit” typen en de computer zal beelden van de kat weergeven.

Naast Google maken ook veel andere techreuzen gebruik van beeldherkenning-AI-technologie. De lijst van deze bedrijven omvat Snapchat, Pinterest, Microsoft voor Bing search, en Amazon.

AI Beeldherkenning kan worden gebruikt om de beelden te organiseren

We weten dat in dit tijdperk bijna iedereen toegang heeft tot een smartphone met een camera. Mensen willen elk moment van hun leven vastleggen met hun camera. Daarom is er een grotere neiging om in korte tijd veel foto’s en video’s van hoge kwaliteit te maken. Het maken van foto’s en het opnemen van video’s met smartphones is eenvoudig, maar het organiseren van de hoeveelheid content voor moeiteloze toegang achteraf wordt soms een uitdaging. AI-beeldherkenningstechnologie helpt bij het oplossen van deze grote puzzel door gebruikers in staat te stellen de gemaakte foto’s en video’s te ordenen in categorieën die later beter toegankelijk zijn. Wanneer de inhoud goed is georganiseerd, krijgen de gebruikers niet alleen het voordeel dat ze die foto’s en video’s beter kunnen zoeken en vinden, maar kunnen ze de inhoud ook moeiteloos met anderen delen. Google lanceerde in 2015 een nieuwe dienst, Google Photos. Hiermee kunnen gebruikers onbeperkt foto’s en video’s opslaan. De dienst maakt gebruik van AI-beeldherkenningstechnologie om de foto’s te analyseren door mensen, plaatsen en voorwerpen op die foto’s te detecteren, en de inhoud met analoge kenmerken te groeperen.

Beeldherkenning wordt gebruikt voor inhoudsmatiging

Door gebruikers gegenereerde inhoud (USG) is de bouwsteen van veel socialemediaplatforms en gemeenschappen waarin inhoud wordt gedeeld. Deze miljarden-dollar-industrieën gedijen op de inhoud die door miljoenen gebruikers wordt gecreëerd en gedeeld. Dit stelt ons voor de grote uitdaging om de inhoud te controleren zodat deze voldoet aan de richtlijnen van de gemeenschap. Het is ondoenlijk om elke inzending handmatig te controleren vanwege het volume van de content die elke dag wordt gedeeld. Beeldherkenning met AI helpt bij de geautomatiseerde moderatie van content, zodat de gedeelde content veilig is, voldoet aan de communityrichtlijnen en het hoofddoel van het platform dient.

Lees ook: 4 Voordelen van een Wellness Centra