Het verlenen van een goede klantenservice gaat grotendeels over het voldoen aan de verwachtingen van jouw klanten. Van de fase vóór de verkoop tot de fase na de verkoop moet je je voorbereiden op het leveren van kwaliteitsservice.

In de fase vóór de verkoop wil je gemakkelijk vragen beantwoorden en transparant zijn over jouw bedrijf. Wanneer het tijd is om te verkopen, moet jouw focus liggen op gemak. Dit houdt in dat je duidelijke en redelijke prijzen aanbiedt, geen opdringerige verkooptactieken toepast en de klant over het algemeen een gemakkelijke en comfortabele ervaring bezorgt.

Na de verkoop ligt de nadruk meer op beschikbaarheid en oprechtheid. Veel bedrijven zijn meer gericht op het bedienen van toekomstige klanten dan op bestaande. Bedenk echter dat dit op de lange termijn niet gunstig is. Het behouden van klanten kost vaak minder dan het verdienen van een nieuwe.

Maak gebruik van elke mogelijkheid om een goede klantenservice te bieden voor een soepeler lopende bedrijfsvoering.

Wat zijn de 3 belangrijkste dingen in klantenservice?

Kijk eens naar KWF klantenservice het doet en hoe de onderstaande aspecten je zal helpen om een stapje boven de rest te zijn.

Empathie

Hoewel snelheid en gemak essentieel zijn voor klanten, zijn velen ook op zoek naar begrip en empathie. Dus, hoe kun je jouw klantenservice verbeteren? Denk eens aan professionaliteit, geduld en menselijke verbondenheid.

Professionaliteit

Professionaliteit is de houding die je aanneemt ten opzichte van klanten, met name wanneer zij ongelukkig zijn of zich ongepast gedragen. Hoewel je hun frustraties serieus wilt nemen, moet je ze niet persoonlijk opvatten. In plaats daarvan moet je jouw bedrijf in een positief daglicht stellen en doen wat je kunt om de situatie te sussen.

Geduld

Geduld is begrijpen dat niet alle klanten hetzelfde zijn. Niet iedereen kan snel instructies begrijpen of reageren op de manier die je van hen verwacht. Als je een uitstekende service wilt verlenen, moet je flexibel en creatief zijn.

Tot slot komt de menselijke band tot stand door mensen op de eerste plaats te zetten en professionaliteit en geduld te versterken. Bij elke transactie komt de relatie die je met de klant opbouwt op de eerste plaats, niet het geld.

Lees ook: Waarom is het balanceren van banden belangrijk?