Nu de invloed van E-Commerce toeneemt, moeten bouwmarkten inspelen op elke potentiĆ«le klant die hun winkel binnenkomt. Daarom is visual merchandising de afgelopen jaren zo’n cruciaal onderdeel geworden van de in-store ervaring. Het verbetert de klantervaring enorm en stimuleert herhalingsaankopen. Deze displays benadrukken ook de kenmerken en voordelen van de producten die winkels willen promoten, waardoor de verkoop van specifieke artikelen wordt verbeterd.

Visual merchandising is een verzamelnaam die zich manifesteert via winkelindelingen, etalages, point-of-purchase-displays en meer. Deze kunnen de merkstrategie en de merkeigenschappen versterken, terwijl ze de klanten informeren en hen aanmoedigen om aankoopbeslissingen te nemen via subtiele suggesties. Zonder een effectieve visual merchandisingstrategie kan jouw organisatie het risico lopen dat de klantloyaliteit afneemt en dat de omzet daalt of stagneert.

Voor professionele advies, ga naar: endlessbranding.com/winkel-display/

Wat trekt consumenten aan tot Visual Merchandise?

Door het gedrag van de klant beter te begrijpen, zal jouw visual merchandising inspanning worden verbeterd. Over het algemeen worden klanten graag verleid met creatieve displays die aansluiten bij jouw merk. Probeer jouw winkeldisplays te baseren op een thema met behulp van unieke displays om de aandacht te trekken. Het opslaan van producten in of op een houten vat kan bijvoorbeeld de aandacht van een consument trekken en een uniek thema aan de winkel, of een gedeelte van een winkel, geven. Naast vaten, kunnen producten zoals acrylvoetborden en acryl schapborden visuele interesse opwekken door producten op verschillende hoogtes te schikken, terwijl ze de aandacht vestigen op de belangrijkste koopwaar.

Onderschat de kracht van signage in een winkelomgeving niet. De juiste signage informeert klanten over merkboodschappen of geeft een duidelijke oproep tot actie die klanten aanmoedigt om de beoogde stroom van een winkel te volgen. Signage stelt klanten in staat om de winkel in hun eigen tempo te verkennen zonder onderbreking van medewerkers die hen uit de winkelmentaliteit halen – wat hen uiteindelijk prijsgevoeliger maakt.

In het algemeen moet visuele merchandising worden gebruikt om een thema voor een winkel in te stellen en een interessantere winkelervaring met meer aankopen mogelijk te maken.

Lees ook: De top 3 voordelen van het gebruik van SEO