Toen Instagram voor het eerst werd gelanceerd, hadden particulieren en bedrijven één enkel Instagram-profielformaat. Er waren geen toeters en bellen, alleen een basis bio en je Instagram feed.

Sociale media veranderen echt snel, want in 2016 introduceerde Instagram zakelijke profielen en Instagram volgers kopen. Sindsdien heeft het nieuwe profiel een nieuwe manier van social marketing geïntroduceerd.

En de voordelen van Instagram-bedrijfsprofielen zijn aanzienlijk.

Je krijgt toegang tot analytics

Dit is een grote. Door over te stappen op een Instagram business account krijg je toegang tot ingebouwde inzichten over je account en de prestaties ervan.

Je bent in staat om een kijkje te nemen naar je postprestaties, volgersactiviteit en publieksinzichten. Hoewel deze informatie niet extreem diepgaand is, is het een geweldige blik op het succes van je account en kan het je een basisinzicht geven in hoe goed je inhoud het doet.

Je kunt links toevoegen aan je Instagram Stories

Instagram is berucht om zijn onvermogen om rechtstreeks te linken naar blogberichten en landingspagina’s vanuit je berichten, vandaar de populariteit van “link in bio” en tools die zijn ontworpen om al je recente of belangrijke links te verzamelen op één Instagram-toegankelijke pagina. Accounts die meer dan 10.000 volgers hebben, krijgen echter toegang tot swipe up links binnen Instagram Stories, maar alleen als dat account een Instagram bedrijfsprofiel is.

Hoewel het even kan duren om je Instagram-account naar 10.000 volgers te krijgen, als je een succesvolle Instagram-strategie creëert, zul je binnen de kortste keren inhoud in je Stories linken. Het gebruik van Story-links is een geweldige manier om je nieuwste content onder de aandacht te brengen, kortlopende deals te benadrukken of actuele content en producten opnieuw te laten verschijnen op basis van wat trending is.

Je kunt profiteren van Instagram advertenties

Instagram-advertenties en gepromote berichten worden gemaakt via Facebooks advertentiemanager, wat betekent dat je een Instagram-bedrijfsprofiel moet hebben dat is gekoppeld aan je Facebook-pagina om Instagram-advertentiecampagnes te kunnen maken.

Om te helpen leads te genereren, conversies te verhogen en sneller die drempel van 10.000 volgers te bereiken, zou je merk moeten profiteren van Instagram-advertenties. Als je moeite hebt om je bereik te vergroten en enkele van de uitdagingen te overwinnen waarmee merken worden geconfronteerd door het Instagram-algoritme, kunnen betaalde advertenties je helpen om je te richten op belangrijke doelgroepen.

Lees ook: 3 Redenen waarom je een digitale menukaart nodig hebt